Тема 2. Психологія особистості працівника сфери побуту та клієнта
Урок 3. Психологія клієнта сфери побуту
Психологічна
характеристика клієнта за віком і статтю.
Чоловіки
реагують на зовнішній вигляд і вік працівника, їм простіше спілкуватися з
жінками, можуть вибачити необачність за усмішку, легко приймають рішення, часто
нетерплячі.
Жінки, які мають
певний негативний досвід спілкування з недостатньо професійними перукарями, не
завжди реагують на усмішку, можуть спочатку не довіряти майстрові, частіше
висловлюють претензії.
Літні люди
переважно звертають увагу на практичність, простоту, вартість послуги. Вони
зазвичай замкнуті або балакучі. Це найменш конфліктна група клієнтів, яка
покладається на думку майстра.
Люди середнього
віку становлять найактивнішу частину суспільства, представники якої мають
визначений статус і дуже поважають себе. Це найскладніша частина клієнтів. На
ціни вони реагують неоднозначно, вибираючи найчастіше те, що дорожче, але перед
прийняттям рішення повинні все спокійно обміркувати.
Молоді - досить
складна група клієнтів. Вони вимогливі й імпульсивні, віддають перевагу модному
та екстравагантному; їх важко переконувати, тому з ними потрібно шукати і
знаходити компромісний варіант.
Діти приходять з
батьками, і для них відвідування салону – справжня подія. Необхідно налагодити
контакт і з дитиною, і з батьками. Не слід робити зауваження ні дитині, ні
батькам.
Знання
особливостей роботи з різними соціальними та віковими групами клієнтів
відображені у моральних основах етикету. Етикет містить ті вимоги, які
набувають характеру більш-менш регламентованого церемоніалу і для дотримання яких
особливе значення має певна форма поведінки.
Етикет у сфері
обслуговування, зокрема у перукарській справі, як правило, відбиває певні
моральні принципи, притаманні цій галузі людської діяльності, й певною мірою
стає ритуалом. Він визначається системою детально розроблених правил чемності,
чітко класифікує правила поведінки з клієнтами як представниками різних
соціальних груп.
Немає коментарів:
Дописати коментар