Основи професійної етики (манікюрник 2-го розряду (ІІ клас) Урок 8

Тема 4. Професійна поведінка працівників сфери побутового обслуговування

Урок 8. Професійна поведінка працівників сфери побутового обслуговування

Психологічні компоненти діяльності працівників контактної зони.

Перша хвилина зустрічі клієнта з перукарем і перукаря з клієнтом є вирішальною у створенні соціального і психологічного портрета, вона визначає характер їх подальших взаємин. Змінити таку думку потім важко.

Тому з появою відвідувача важливо дати правильну оцінку його особистості та намірів щодо послуги.

На прийняття рішення про послугу впливають такі фактори:

-          настрій клієнта;

-          особливості характеру клієнта;

-          вартість послуги та її відповідність моді;

-          асортимент послуг і матеріалів, які пропонують.

Допомагаючи клієнту прийняти рішення про послуги, можна застосувати метод концентрації уваги (сконцентрувати увагу клієнта на позитивних сторонах моделі), метод компенсації (довести переваги моделі) і метод демонстрації (використовувати альбоми або наочний показ подібної моделі на іншій особі).

Співробітник салону повинен конкретизувати рекомендації і обґрунтувати вартість послуги, відповідність моделі моді, її практичність відповідно до віку й особливостей характеру клієнта.

При неможливості надати послугу в даний момент, можна запропонувати інший час. Призначаючи нову зустріч, треба чітко домовитись про дату та годину і з приходом клієнта розпочати роботу точно в призначений час. клієнта розпочати роботу точно в призначений час.

Відмова клієнта від послуги може залежати від багатьох причин, наприклад, неуважного до нього ставлення, що викликає розчарування і навіть роздратування. Якщо відвідувач відмовився від послуг, не слід виявляти своє невдоволення, щоб не зіпсувати враження. Клієнту слід залишити шанс повернутися до вас ще раз.

Після процесу обслуговування, прощаючись з відвідувачами, важливо наголосити, що в салоні будуть раді бачити його знову.

Етапи обслуговування.

1. Зустріч з клієнтом. Підготовка працівника до зустрічі з клієнтом передбачає приведення зовнішнього вигляду салону і співробітників у бездоганний стан. Бажано зустрічати клієнта в холі або, в крайньому разі, зробити декілька кроків йому назустріч. Попередньо у книзі записів уточніть ім’я клієнта та вид передбаченої послуги. Якщо ви не можете почати обслуговування у призначений час, обов’язково вибачтесь (але не виправдовуйтесь) і попередьте клієнта, скільки доведеться зачекати. Ніколи не висловлюйте незадоволення з приводу запізнення клієнта (ви також не завжди пунктуальні).

По можливості не передавайте інформацію для вашого клієнта через інших людей.

2. Відмова в наданні послуг. Причинами відмови клієнту в обслуговуванні можуть бути:

-          специфіка роботи салону за попереднім записом (непередбачена робота);

-          значне запізнення клієнта (можна запропонувати часткове обслуговування, якщо ще є час до приходу наступного клієнта);

-          клієнт прийшов у нетверезому стані або в стані сильного психічного збудження;

-          якщо у клієнта є ознаки захворювання шкіри або педикульозу. У цьому випадку, не звертаючи уваги присутніх, потрібно дати рекомендації і запросити клієнта прийти знову після завершення курсу лікування.

3. Вступна бесіда. Ніколи не починайте мити голову клієнту раніше, аніж ви поговорите з ним. Використовуйте цей етап для встановлення контакту з відвідувачем, частіше дивіться йому в очі, а при обслуговуванні дивіться на нього через дзеркало. Крім того, розмовляючи з клієнтом, слід оцінити його зовнішній вигляд, стиль одягу, зачіски і не приступати до обслуговування клієнта, якщо ви остаточно не визначились з моделлю зачіски та прейскурантом.

4. Процес обслуговування. Виконуючи послугу, слід коментувати свої дії та завжди залишати за клієнтом право вибору.

5. Завершення обслуговування і плата за послуги. Закінчивши роботу, обов’язково дайте клієнту практичні поради щодо догляду за волоссям і зачіскою. Переконайтеся, що клієнт задоволений послугою, проведіть до каси і, якщо касир відсутній, запросіть його. Запропонуйте клієнтові візитну картку і запросіть ще раз відвідати ваш салон.

Зверніть увагу на такі поради і ніколи не нехтуйте ними:

-          кожен клієнт повинен відчути, що йому раді;

-          доброзичливий погляд, ввічлива усмішка і ділова поведінка допомагає налагодити дружній контакт і полегшує обслуговування;

-          будьте тактовними, ввічливими і привітними, але ввічливість не повинна переходити в улесливість. Ввічливість - найнадійніший засіб у засіб у спілкуванні між людьми різного віку, характеру і темпераменту;

-          ніщо так не травмує і не обтяжує, як бездушність і зневажливе ставлення до людини;

-          завжди звертайтесь до відвідувачів тільки на «Ви»;

-          неухильно дотримуйтесь правил етикету, не порушуйте дистанцію у стосунках з клієнтом;

-          культура обслуговування визначається й умінням спілкуватися. При спілкуванні з клієнтом слід уникати односкладних відповідей, більше слухати;

-          ніколи не сперечайтесь з людиною, якщо відчуваєте, що переконати її не вдасться;

-          не критикуйте роботу майстра, який раніше надавав попередню перукарську послугу клієнтові;

-          не обіцяйте того, чого ви не можете виконати;

-          не слід бути настирливим, надокучливим: при спілкуванні необхідно стежити за реакцією співрозмовника і вчасно зупинити розмову;

-          під час обслуговування відвідувача не відволікайтесь на розмови зі співробітниками;

-          не втручайтесь у розмову між іншим майстром і клієнтом;

-          намагайтеся не говорити по телефону;

-          у разі необхідності говоріть коротко, оскільки службовий телефон не передбачений для особистих розмов;

-          співробітники не повинні вести особисті розмови у робочому залі, не слід обговорювати будь-які внутрішні конфлікти в присутності клієнта;

-          намагайтесь володіти собою, виявляти витримку і терпіння;

-          відповідайте на грубість витримкою і ввічливістю;

-          не залишайте без уваги претензії клієнта;

-          щире вибачення, гідне визнання помилки є ознакою вашої культури;

-          якщо клієнт наполягає на чомусь неприйнятному, виявіть твердість, поясніть, чому бажаний варіант невдалий, переконайте у правильності вашої точки зору.

Перукар очима клієнтів.

Пошуки клієнтом «особистого» перукаря, професіонала, з яким варто взятися за експеримент власною перевтілення через створення модної, красивої зачіски проводиться методом проб і помилок. Не кожна людина здатна викликати довіру, певні риси можуть відштовхнути.

Для коректування манери обслуговування і власної поведінки фахівцю корисно знати, що негативно впливає на клієнтів, кого вони прагнуть уникнути:

-          того, хто дивиться на відвідувача холодним байдужим поглядом. Для такої людини перукарська справа - можливість заробити гроші, а не покликання;

-          хто не піднімається назустріч клієнту, не звертає на нього увагу, а займається своїми справами: читає, вдивляється у своє відображення в дзеркалі. Зустріч з таким майстром викликає у клієнта думку, що той не має бажання з ним працювати;

-          у кого тремтять ножиці в руках;

-          якщо зачіска та одяг майстра старомодні, то виникає переконання, що цей майстер не створить сучасну зачіску;

-          якщо майстер працює босоніж у підтоптаному взутті - це для клієнта яскрава ознака того, що зачіска буде зроблена абияк;

-          у кого неохайний робочий одяг, а кишені заповнені інструментами й випадковими речами - це людина неорганізована, недисциплінована, такій людині не до відвідувача;

-          у кого на робочій поверхні туалетного столика хаос і бруд, а крісло у залишках волосся;

-          хто приступить до роботи, не запитавши про побажання клієнта, не роботи не погодивши з ним свої дії;

-          хто під час обслуговування говорить про своє особисте життя з непривабливими подробицями, відволікається на сторонні розмови. Це свідчить про непрофесіоналізм;

-          хто зустрічає відвідувача з бігуді на голові, давнім манікюром, незавершеним макіяжем - це очевидна неохайність, неповага до клієнта, підрив авторитету колег по роботі, пляма на іміджі фірми. 

Немає коментарів:

Дописати коментар