Урок 19. Планограма торговельного поля.
Для ефективної організації процесу розміщення та
викладки товарів у торговельному залі застосовуються планограми.
Планограма - це графічне зображення викладки товару на конкретному торговельному
обладнанні магазину. Графічне зображення може бути у вигляді фотографії, схеми
та рисунка. Відповідні зображення доповнюються докладними коментарями щодо
викладки тих чи інших товарів.
Під час розробки планограми рекомендовано
дотримуватися таких загальних принципів оптимальної
демонстрації товару:
- виділяти для кожного виду товару площу, що відповідає його обсягам
продажу;
- надавати більші площі для розрекламованих товарів і товарів, що мають
швидкі темпи реалізації;
- розміщувати імпульсивні товари поряд з товарами, що користуються
підвищеним попитом;
- викладати товари, що користуються підвищеним попитом у
"сильних" місцях торговельного залу: по периметру торговельного залу,
на початку потоку покупців, у зоні кас;
- групувати в одному місці, пов'язані один з одним товари. Розробка
планограми відбувається в певній послідовності:
1. Розробка загальної концепції магазину, відділу, стелажа залежить від
поставленого завдання.
2. Прорисовування планограми: прорисовування обладнання, що використовують
для викладки відповідних товарів у торговельному залі магазину; на схематичних
стелажах розміщують умовні товари з урахуванням правил мерчандайзингу;
складання таблиць з умовними позначками.
3. Планограми узгоджуються та затверджуються керівництвом магазину
(торговельної мережі, підприємства).
4. Планограми доводять до відома персоналу відділів для безпосереднього
використання у процесі викладки товарів.
5. Після викладки товарів за розробленою планограмою складають звіт про
ефективність використання торгової площі, відведеної для торговельного
обладнання, який містить інформацію про величину обороту (доходу) з 1 м2, площі
під торговельним обладнанням за певний проміжок часу (наприклад, місяць,
квартал, півріччя тощо). Метою даного звіту є порівняльний аналіз роботи секцій
(відділів), групи товарів, що дає можливість у подальшому вносити певні
корективи в розміщення товарних груп, крос-мерчандайзинг, мерчандайзинг
товарних позицій і вдосконалювати планограми.
За відповідність умісту полиці схемі планограми
відповідають мерчандайзери або продавці магазину (залежно від штатного
розкладу). Постійний контроль за дотриманням розроблених схем планограм
здійснюють завідувачі секцій (відділів) або менеджери торговельного залу.
Для магазинів, що пропонують основний асортимент
товарів, розробляються спеціальні комп'ютерні програми, за допомогою яких
будуються планограми за заданими користувачем параметрами. При такому способі
побудови планограми вводиться номер моделі або штрих-код товару, прибутковість
кожного продукту, оборот, умови продажу, розміри упаковки та зображення
продуктів - усі ці дані дозволяють розрахувати місце розміщення товару в
торговельному залі та оптимальну кількість товарних одиниць для кожного такого
місця.
Урок 20.
Рекламні та акційні продажі,
презентація товарів у торговельному залі.
Головна
перевага цього маркетингового інструменту - точкова спрямованість на цільову
аудиторію. Грамотно сплановані промо акції ефективно привертають увагу
потенційних клієнтів і покупців.
Найчастіше, такі акції розміщуються в безпосередніх
місцях продажів, сприяючи збільшенню прибутку та підвищенню рівня продажів.
Проведення промо акцій найбільш ефективно в Торгор-розважальних центрах.
Промоакції в ТЦ істотно підвищують економічні та фінансові показники бізнесу
завдяки індивідуальному підходу до кожного клієнта.
До числа переваг також належать:
-
простота сприйняття;
-
широке поле для креативу;
-
миттєвий фідбек від аудиторії,
можливість "тут і зараз" оцінити ефективність проведення заходів;
-
підходить для компаній будь-якого
розміру;
-
висока ефективність, економічна
обгрунтованість;
-
можливість охопити широкий сегмент
споживачів;
-
можливість особистого контакту з
споживачем.
Завдання, які вирішує промо акція
-
впровадження на ринок нового товару /
послуги;
-
підвищення продажів вже існуючого товару
/ послуги;
-
збільшення впізнаваності товару /
бренду;
-
підвищення лояльності до бренду.
Варто відзначити, що промоутери та хостес, залучені
під час проведення промо акції - уособлення продаваного продукту або послуги.
Важливо підібрати відповідальний і активний персонал, який допоможе максимально
розкрити кордону бренду в очах аудиторії. Промоутер повинен подобатися цільової
аудиторії і викликати у неї довіру.
Промо акції стануть ефективним маркетинговим
інструментом для будь-якої галузі, цільовою аудиторією якої є кінцевий
покупець: від магазинів одягу та мережі продуктів харчування, до стимулюючих
акцій в інтернеті.
Немає коментарів:
Дописати коментар