Урок 23. Правила та особливості приймання за кількістю та якістю, умови зберігання текстильних товарів.
Правила зберігання текстильних товарів
Ø Текстильні
товари зберігають у сухих, чистих, добре вентильованих приміщеннях при
температурі від +15° до +18° C і відносній
вологості повітря 60 % - 65 %, захищаючи їх від пилу та вицвітання вкривними
матеріалами (щільною тканиною, папером, синтетичною плівкою тощо) або укладаючи
в картонні ящики (коробки), пакети (мішки) з плівки та паперу.
Ø Упаковані (в ящиках, кіпах, коробках тощо)
і неупаковані (у кусках) товари розміщують окремо.
Ø Для запобігання псуванню вовняних тканин
при тривалому зберіганні необхідно обробляти їх відповідними антимолевими засобами.
Ø У складських приміщеннях суб'єкта господарської діяльності текстильні товари зберігають на стелажах, підтоварниках, у контейнерах за груповими ознаками, артикулами на відстані не менше ніж 1 м від системи опалення та нагрівальних приладів, 0,2 м -від стін і підлоги та 0,5 м - від електричних ламп. Штабель складається з 4 - 5 рядів (ящиків, кіп тощо), але його висота має бути не більше ніж 2 м.
Правила розміщення текстильних товарів у торговельному залі
Ø У торговельному (демонстраційному) залі
текстильні товари розміщують на острівних гірках, стендах, кронштейнах, столах
і прилавках та на іншому торговельному обладнанні.
Ø Для зручності покупців текстильні товари
мають бути згруповані за родом волокна, видами тканин, характером оброблення,
кольором, малюнком та іншими ознаками.
Ø Для відмірювання тканин на робочому місці
продавця встановлюється прилавок або стіл завдовжки не менше ніж 3 метри і завширшки
80 см.
Правила продажу
текстильних товарів
Працівники суб'єкта господарської діяльності повинні консультувати покупця
щодо виду тканин і штучних виробів, груп і підгруп, до яких вони належать,
взаємозамінності тканин, засобів догляду за текстильними товарами, роз'яснювати
цифрові позначення на виробах, ярликах, етикетках, а також інформувати покупців
про наявні вади (дефекти) тканин.
На прохання покупця
продавець повинен допомогти визначити необхідну кількість тканини для
виготовлення швейного виробу, а також підібрати відповідне оздоблення.
Відміряють тканини жорстким стандартним метром (брусковим, дерев'яним),
який має повірочне клеймо територіального органу Державного комітету України з
питань технічного регулювання та споживчої політики, способом, що залежить від
виду тканини:
·
тонкі
та легкі тканини бавовняні, лляні, шовкові та інші - шляхом відкидання тканини
на прилавок при вільному (без натягання) прикладанні тканини до метра;
·
гофровані
та плісеровані тканини - шляхом накладання жорсткого (брускового, дерев'яного)
метра на тканину, що лежить на прилавку (столі) у розправленому вигляді, без
натягання і без порушення гофрування і плісе;
·
важкі
та об'ємні тканини (вовняні, тканини для автомобілів, м'яких меблів тощо) -
шляхом накладання жорсткого метра на тканину, яка лежить на прилавку (столі) у
вільному стані без складок і зморшок.
Дозволяється відмірювати
всі види тканин (крім вовняних і трикотажних полотен) на спеціальному прилавку
(столі) способом накладання тканини на проградуйований металевий мірник
(стрічку), що має державне повірочне клеймо.
При продажу тканини залишок
її в рулоні має бути придатним для пошиття (виготовлення) повномірного виробу.
До повного продажу куска
(рулона) тканини зберігають його "хазовий кінець" з фабричним ярликом
і клеймом.
Пропонувати до продажу
"хазові кінці" можна, якщо відбиток клейма і штампа не погіршує виду
тканини з лицевого боку.
Відібраний товар продавець перевіряє в присутності покупця: виявляє
пошкодження, забруднення, інші зовнішні вади (дефекти), відміряє кількість,
підраховує вартість покупки. У разі виявлення загальних грубих вад (дефектів) товар
замінюється на товар належної якості.
Суб'єкт господарської діяльності може здійснювати продаж супутніх товарів:
ниток швейних, шовку петельного, ґудзиків, викройок, журналів мод тощо.
Суб'єкт господарської діяльності може надавати покупцю додаткові платні
послуги: розкрій тканин і зметування розкроєних виробів, продаж викройок,
комплектування та оформлення подарункових наборів, нанесення оздоблення на
штучні текстильні товари, доставка за адресою товарів на замовлення покупців.
Немає коментарів:
Дописати коментар