НАП-13 Організація та технологія торговельних процесів (Уроки 23,24)

 Урок 23. Правила та особливості приймання за кількістю та якістю, умови зберігання текстильних товарів.

Урок 24. Вимоги та правила розміщення,  правила та особливості продажу текстильних товарів.

Правила зберігання текстильних товарів

Ø Текстильні товари зберігають у сухих, чистих, добре вен­тильованих приміщеннях при температурі від +15° до +18° C і від­носній вологості повітря 60 % - 65 %, захищаючи їх від пилу та ви­цвітання вкривними матеріалами (щільною тканиною, папером, синтетичною плівкою тощо) або укладаючи в картонні ящики (ко­робки), пакети (мішки) з плівки та паперу.

Ø Упаковані (в ящиках, кіпах, коробках тощо) і неупаковані (у кус­ках) товари розміщують окремо.

Ø Для запобігання псуванню вовняних тканин при тривалому зберіганні необхідно обробляти їх відповідними антимолевими за­собами.

Ø У складських приміщеннях суб'єкта господарської діяльно­сті текстильні товари зберігають на стелажах, підтоварниках, у ко­нтейнерах за груповими ознаками, артикулами на відстані не мен­ше ніж 1 м від системи опалення та нагрівальних приладів, 0,2 м -від стін і підлоги та 0,5 м - від електричних ламп. Штабель склада­ється з 4 - 5 рядів (ящиків, кіп тощо), але його висота має бути не більше ніж 2 м.

Правила розміщення  текстильних товарів у торговельному залі

Ø У торговельному (демонстраційному) залі текстильні това­ри розміщують на острівних гірках, стендах, кронштейнах, столах і прилавках та на іншому торговельному обладнанні.

Ø Для зручності покупців текстильні товари мають бути згруповані за родом волокна, видами тканин, характером оброблення, кольо­ром, малюнком та іншими ознаками.

Ø Для відмірювання тканин на робочому місці продавця встанов­люється прилавок або стіл завдовжки не менше ніж 3 метри і за­вширшки 80 см.

Правила продажу текстильних товарів

Працівники суб'єкта господарської діяльності повинні консультувати покупця щодо виду тканин і штучних виробів, груп і підгруп, до яких вони належать, взаємозамінності тканин, засобів догляду за текстильними товарами, роз'яснювати цифрові позначення на виробах, ярликах, етикетках, а також інформувати покупців про наявні вади (дефекти) тканин.

На прохання покупця продавець повинен допомогти визначити необхідну кількість тканини для виготовлення швейного виробу, а також підібрати відповідне оздоблення.

Відміряють тканини жорстким стандартним метром (брусковим, дерев'яним), який має повірочне клеймо територіального органу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, способом, що залежить від виду тканини:

·         тонкі та легкі тканини бавовняні, лляні, шовкові та інші - шля­хом відкидання тканини на прилавок при вільному (без натяган­ня) прикладанні тканини до метра;

·         гофровані та плісеровані тканини - шляхом накладання жорстко­го (брускового, дерев'яного) метра на тканину, що лежить на прилавку (столі) у розправленому вигляді, без натягання і без порушення гофрування і плісе;

·         важкі та об'ємні тканини (вовняні, тканини для автомобілів, м'яких меблів тощо) - шляхом накладання жорсткого метра на тканину, яка лежить на прилавку (столі) у вільному стані без складок і зморшок.

Дозволяється відмірювати всі види тканин (крім вовняних і три­котажних полотен) на спеціальному прилавку (столі) способом на­кладання тканини на проградуйований металевий мірник (стрічку), що має державне повірочне клеймо.

При продажу тканини залишок її в рулоні має бути придатним для пошиття (виготовлення) повномірного виробу.

До повного продажу куска (рулона) тканини зберігають його "хазовий кінець" з фабричним ярликом і клеймом.

Пропонувати до продажу "хазові кінці" можна, якщо відбиток клейма і штампа не погіршує виду тканини з лицевого боку.

Відібраний товар продавець перевіряє в присутності по­купця: виявляє пошкодження, забруднення, інші зовнішні вади (де­фекти), відміряє кількість, підраховує вартість покупки. У разі ви­явлення загальних грубих вад (дефектів) товар замінюється на товар належної якості.

Суб'єкт господарської діяльності може здійснювати про­даж супутніх товарів: ниток швейних, шовку петельного, ґудзиків, викройок, журналів мод тощо.

Суб'єкт господарської діяльності може надавати покупцю додаткові платні послуги: розкрій тканин і зметування розкроєних виробів, продаж викройок, комплектування та оформлення подару­нкових наборів, нанесення оздоблення на штучні текстильні товари, доставка за адресою товарів на замовлення покупців.

Немає коментарів:

Дописати коментар